Terharunya...~ ~ ~

Kemarin aku ada berbual-bual ngan Pn.Mariyah di tepon. Katanya jiran lama aku yg aku panggil Mak Su, merangkap mama kpd arwah best pren aku p berkunjung ke umah aku. Mak Su ni ckp dia teringat sgt kt aku sampai semua budak2 pompuan kt tmn perumahan aku dulu tu dia panggil Pipah. Aku rasa Mak Su sbnqnya rindu gila ngan arwah anak dia tu. Aku ngan arwah berkawan sejak kami bayi lg, Pn.Mariyah ngan Mak Su kata. Cumanya waktu kami bayi dulu takdak la kami sedaq yg kami ni dok berkawan.huhu. Aku ngan arwah lebih kurang mcm kembaq gak, tp berbeza parents. Kira kami berdua ni mmg seiras la. Sbb tu la bila Mak Su rindukan arwah, sekali ngan aku dia teringat. Aku paham mcm mana perasaan Mak Su. Dh la arwah anak sulung dia, meninggal pulak waktu darjah 5. Kanak2 lg waktu arwah meninggal tu. Tp nk buat mcm mana, Allah lebih sygkn arwah. Kami yg masih idop ni kena la teruskan kehidupan di samping berdoa semoga roh arwah tenang di sana. Waktu Pn.Mariyah cerita semua tu kt aku, sebak jugak rasa. Tp aku berlagak kool, dgq ja apa yg Pn.Mariyah cerita. Dlm ati aku rasa sgt terharu. Walaupun dh lama aku pindah kluaq dari tmn perumahan tu, tp Mak Su masih ingat aku. Sanggup dia p umah aku semata-mata sbb teringat aku. Pn.Mariyah ckp, bila2 aku blk nanti nk bwk aku p umah Mak Su. Aku sendiri pon dh lama tak jumpak Mak Su. Tp 1 benda ja yg aku risaukan. Aku takot ayaq mata aku bercucuran tak henti2. Aku ni bkn buleh sgt, spesies cpt tacink gak la kalau org dok teriak kt aku. Selalunya Mak Su akan pelok aku erat2 & teriak. Yg tu mmg aku tak buleh tahan. Sekali ngan aku teresak-esak kt tmpt kejadian.

No comments:

Post a Comment