Sabar Itu Separuh Daripada Iman

Aku sbnqnya mmg tak berapa nk suka tengking2 & marah2 org. Tp kemarin aku rasa aku dh jd hijau kot.huhu. Why bebey why?? Mls la nk buat keterangan lanjut kt sini, takut ada org yg TERmakan dlm ja. Tp kena expresskan jugak sikit2 feeling ni, takut ada yg kena maki hamun pulak ngan aku. Wooo...seramnya.. Aku percaya la semua org mesti akan rasa mcm oh, saya rasa sgt geram! *ngan sopannya aku ckp mcm tu dlm hati ja* bila dpt discover sendiri perkara yg tak sepatutnya TERnampak oleh mata kasaq. Tu la yg terjadi kt aku kemarin. Tp disebabkan aku masih lg berfikiran waras + aku rasa aku perlu respect jugak org len kalau aku nk org len respect aku, maka aku pon memendam perasaan marahku itu. Nmpk tak betapa baiknya aku kt sini? *waaii...masuk lif tekan sendiri nmpk.*

But then semakin aku pendam semakin berbahang pulak rasa hati aku ni. So, aku telah menghamburkan segalanya di salah 1 laman sosial yg aku ada. Tp aku hamburkan ngan cara yg agak sopan la. Tak dak la sampai mencarut pulak. Aku punya tahap marah yg tak dpt dibendung tu membuatkan 2 org kwn aku masuk campuq. Depa rasa mcm aku dok mengarut tahap kritikal punya kt laman sosial berkenaan.haha. Aku tak peduli semua tu. Yg aku tau mmg aku dh diserang hangin puting beliung kemarin. Tak cukup ngan tu, aku hamburkan pulak kt rumet & kwn aku. Weh...scarynya pompuan ni! bahaha. Apa? Ingat aku maki2 depa or cederakan depa ka??  No la...aku bercerita ja kt depa. Depa tu mmg pendengaq yg setia. Layan ja apa yg aku dok mengarut kemarin. 

Kwn aku ada bg cadangan, awat tak k0l ja pehtu ckp semua yg hg rasa? Aku kata kt kwn aku ni, tak pa la weh..tak elok marah2 org mcm tu. Biaq la aku mendiamkan diri. Satgi kalau aku dok marah2 mcm tu, kata pulak yg aku tak memahami & tak menghormati. Can u see that? Aku still lg tahan tau ngan semua ni. Aku sabaq ja. Rumet aku pulak ckp, elok la kalau aku diam ja. Tak pyh la nk keruhkan lg keadaan. Bak kata org, buat dunno ja. Tak pyh layan semua tu. Lps habeh ja aku story mory share feeling ngan rumet & kwn aku ni, aku rasa bahang hati aku td dh reda. Maka, aku pon berfikir. Apa guna aku marah2? Perlu ka aku marah? Rasanya tak perlu kot sbb perkara yg aku TERdiscover tu tak dak kaitan pon ngan aku. Aku tak layak pon nk ambik tau perkara tu sbnqnya. Better aku buat hal sendiri ja kn3??

*Terima kaseh byk2 kpd Dayah (rumet aku) & Mira (kwn aku) krn sudi bersama mendengaq aku melepaskan geram. I luv both of u =)* 

4 comments:

  1. haha..hg kena gak sabaq,lgpon muka dh ayu cam penyabar je orgnya...hehe..by the way,ak pnya pepatah naik trak tolak sendiri...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.ak tak buat ap2 yg buleh mencetuskan suasana tegang pon. so kira sabaq dh la tu. tgk luaq maybe ayu mcm penyabaq ja,tp dh lama dok sabaq ni naik letih jugak la.haha. best pepatah hg tu dayah,buleh apply len kali =D

      Delete
  2. jgn bagi cik pah mengamok satgi abis periuk belanga masuk bendang hahaha

    ReplyDelete