Ramadhan Al-Mubarak

Assalamualaikum

Sedaq tak sedaq dh masuk bln Ramadhan kn? Bln di mana semua umat Islam di seluruh dunia menunaikan ibadah berpuasa. Aku masih lg di KL. Next week baru nk blk Kedah ngan Kak Syida.huhu. Sblm ni aku posa kt hostel. Maklum la, dari form 1-3 study kt MRSM Pendang, form 4-5 kt Astech, pehtu 2 taun kt KMPk. Ketiga-tiga tmpt ni aku penah merasa posa kt sana. Tp bila masuk UMT, posa kt umah. Seronok seh...hoho. Bezanya aku posa kt umah sewa Kak Syida, bkn kt umah aku di kampung. Apa2 pon syukur la sbb taun ni pengalaman bln Ramadhan yg aku dpt len cket. Rasanya 1 penghijrahan baru mungkin. Suatu perasaan tenang & damai Allah kurniakan kpd aku. Kalau sblm ni aku asyik rasa gelisah, hati tak tenteram, tp skrg aku lebih kool. Aku percaya semua yg aku rasa ada hikmahnya. Aku sbg insan besa tak tau apa sebenaqnya yg bakal terjadi. Tp Allah mengetahui semua perkara, walaupun rahsia sebesaq zarah. Jd aku rasa di bln yg mulia ni aku patut berubah menjadi yg lebih bek. Semoga perubahan aku ke arah kebaikan, kekal.

*Salam Ramadhan & Slmt Berpuasa. Dekatkan diri ngan Pencipta kita, moga amal ibadat kita diterima olehNya. Amin..* 

No comments:

Post a Comment