Plan Lama Tak Menjadi

Assalamualaikum

Dari Terengganu ke KL. Dari KL ke Johor. Dari Johor ke KL semula. Pehtu blk Kedah. Tup2, ke KL pulak sekali lg. Ish3...asyik merantau ja aku ni kn? huhu. Masa aku dok kt Kedah, aku plan ngan puan mak nk juai sejenis kuih tradisional ni sempena hari raya. Tp encik ayah pulak tak setuju ngan plan kami berdua. Encik ayah nk aku p keja ngan org. Maksudnya cari experience keja under majikan kt mana2 la. Masa aku cuti lps habeh matrik dulu, aku keja kilang, jd operator pengeluaran. Aku mmg tak suka keja kt kilang tu walaupun kt negeri aku sendiri. Mmg tak ngam lgsg ngan situasi idop aku la sng cerita.hoho.

Bila encik ayah dh bg kata putus tak setuju ngan plan juai kuih tu, maka aku pon pikiaq la idea lain utk mencari rezeki. Tetiba sepantas kilat aku teringat Kak Syida kt KL sorg2.hehe. Dia officer kt jusco. Lalu aku pon bertanya kpd Kak Syida perihal keja part time kt jusco berkenaan. Maka, Kak Syida suruh aku p KL dulu. Katanya lg, dia nk resume aku. Hah, sudah la! Resume utk keja apakah? wuwuwu. Aku penah buat resume dulu2, tp dh tak ingat.hehe. Aku pon decide utk buat kt rumah Kak Syida ja sbb alang2 aku dh nk ke rumah dia kn..

Bila aku sampai kt rumah Kak Syida, tak lama kemudian dia suruh aku buat resume. Katanya aku dpt keja kt jusco tmpt dia keja tu. Elok beno la kalau cenggitu en..rezeki Allah bg kt aku. So, aku berkerjaya la sementara tunggu semester break ni habeh.hihi. Keja tu pon mmg sementara ja sbb aku akan ada kontrak ngan jusco. Nk masuk blk ke unibersiti terchenta nanti, aku resign la. Kalau dulu aku keja kilang, la ni jusco pulak. Cari rezeki sambil menimba pengalaman idop, nanti bila dh berkerjaya secara tetap, tak dak la aku terumbang-ambing kot.

*Apa2 pon aku bersyukur sbb dpt keja ni. Semester break sepatutnya buat something yg berfaedah kn? So, keja part time ni dh cukup berfaedah la.hewhewhew.*

No comments:

Post a Comment