Rumah Manis Rumah

Assalamualaikum

Hoorayy!! I'm home.hehe. Amat seronok ya apabila berada di home sweet home.hihi. Setelah sekian lama aku terperangkap di dlm unibersiti terchenta itu, akhirnya I'm free...!! Cuti yg lama tak lama jugak la menyebabkan aku nk mencari sumber pendapatan. Disebabkan aku tak dak lesen motor mahupun kereta, jd agak susah pergerakan aku utk mencari pekerjaan itu. 

Maka, mak tersayang telah menyarankan supaya aku membuat bisnes di rumah sempena hari raya.huhu. Start awal bln Julai ni, aku akan mula menjalankan bisnes aku. Diharapkan semua perancangan aku berjalan lancar la. Apa la gunanya resepi kalau tak digunakan sebaik mungkin kn? hikhik. Mula2 plan nk buat kek, tp mak aku bg cadangan supaya buat sejenis kuih ni. Kuih ni masuk dlm kategori kuih tradisional kot.

Tradisional pun tradisional la, janji ada income.kikiki. Mak aku ckp kuih tu tak dak lg org buat. Waktu aku pindah blk kampung, ada beberapa org yg suruh mak aku buat. Tp mak aku tak mau sbb dia tak larat. Jd, aku akan memulakan apa yg mak aku tak buat tu. Semoga berkat cadangan mak aku, laku la kuih aku harapnya.hehe. Dh lama aku blk rumah sebenaqnya, just tak dak masa nk update.wuwuwu. 

*Ni pon naseb baik ja kak aku yg sulung tu bwk modem wifi dia ke rumah aku. Kalau tak, tak tau la bila aku nk update.agagaga.* 

No comments:

Post a Comment