Idea!!!

Assalamualaikum

Yesterday my beloved niece, Jannah, tepon. Dia tepon aku tanpa pengetahuan mak & ayah aku.hoho. Sembang rabung ha ngan aku. Pot pet pot pet pot pet then aku tanya la dia how come dia tepon aku. Dia kata dia cari nama 'Adik Maxis' kt phone ayah aku. Aku dh senyum sorang2 time tu.hikhik. Pastu aku tanya la dia, 'Adik Maxis' tu sapa. Dia jawab chu la. Time tu teros aku gelak berdekah-dekah.hahaha. Lawak la budak ni. Aku bajet dia tak tau 'Adik Maxis' tu aku. Dh letak phone semua tetiba aku teringat pasai besday Jannah 14/12 ni. Time tu aku tak cuti sem lg. So aku dpt idea nk bg hadiah kt dia time aku blk bercuti kt rumah nanti. Tp aku pikiaq tak mau bg brg. Aku nk buat kek besday. Biaq la time tu besday dia dh lps pon, aku nk buat jugak.ahaha.

Lebih kurang cmni la kek yg aku nk buat nanti. Tp aku nk buat 3 layer jer...

Aku kn pembuat kek amatur, tak dak kekuatan lg nk buat sampai 6 layer mcm gambaq kt atas tu.heehuu. Bkn apa, aku takut kek aku relai ja kalau byk layer sgt. Kira ok la kn 3 layer, tak jd kek pelangi, jd kek traffic light.hahaha. Resepi aku mix & match sendiri la. Tak perlu rasanya nk ikut btoi2 resepi kek pelangi tu. Buat ja mcm kek red velvet yg aku penah buat sblm ni, buang bahan2 yg rasa tak perlu guna. Simple kn? Letak lain2 warna ja la bg nmpk menarik. Then buat krim kek. Pastu sapu krim & hias sesuka hati. Buleh cmtu? hehe. Berbekalkan konfiden level yg agak tinggi, rasanya mampu kot aku nk buat kek besday ni.

p/s: This is another cubaan utk membuat kek by Cik Pipah. Hope menjadi.

No comments:

Post a Comment