Ceritera Kerja

Assalamualaikum

Hari ni secara rasminya aku resign sbg casual worker kt ofis tu. Hampir 2 bln jugak aku berkerjaya kt sana. Tak lama pon sbb aku p KL pon dh lambat.huhuhu. Walaupun tak lama, tp ada mcm2 kenangan di antara aku ngan staf2 kt sana. Semuanya kenangan yg baik2 la. Rasanya tak dak pon kenangan yg pahit yg penah aku lalui kt ofis tu. Sbb aku dok kt department yg staf2 baik2 belaka, so tak dak la setiap hari aku gundah gulana.hihihi. Waktu nk blk td Kak Mas, Kak Nita ngan Wanie ajak aku amik gambaq. Terharu gila bila Kak Nita bg hadiah kt aku. Comei ja kotak hadiah tu.

Hadiah tu Kak Nita, Kak Mas ngan Kak Ema share beli utk aku. Tak dan nk ambik gambaq ngan Kak Ema sbb hari ni dia dh p jd cashier helper kt Jusco Bandar Utama. Tp dia ada sms aku ucap bye2 & slmt hari raya. Sedih lorr...uhuhu. Ms.Evelyn pulak sembang2 buat kali terakhir ngan aku sambil ucap slmt hari raya & slmt maju jaya dlm pelajaran. Ni la keja sementara waktu yg aku rasa best. Kurang tekanan drpd bos & staf2 yg dh lama keja kt sana. Kakak2 kt department aku byk tolong aku sepanjang aku keja kt sana. Kalau depa p store visit, ada ja something yg depa bwk blk utk aku.hihi.

Waktu rehat sejam td aku p marayau sorg2 kt jusco tmpt aku keja ni ha. Nmpk la beberapa org staf ofis yg jd cashier hari ni. Yg paling penting aku nmpk Aiman kt bhgn barangan bayi. Demm..!! Hensem siot mamat ni! Hahaha. Seronok la cashier kt tmpt tu buleh menatap muka hensem si Aiman ni.wakakaka. Naseb bek aku p merayau, kalau tak melepas la nk tgk Aiman buat kali terakhir sblm aku blah td.wuwuwu. Sblm ni aku ngan kwn bek aku kt ofis, Fatin, risau btoi pasai Aiman. Bkn apa, kt department dia tu ada sorg mamat gay. Aiman kn hensem, mesti la mamat tu penah try nk ngorat dia kn kn kn??? hikhikhik. 

Tp Fatin kata Aiman dh ada awek, so terlepas la dia drpd gay berkenaan.hehehe. Syg la muka hensem tp gay pulak dh. Mamat gay tu pon hensem bkn men lg weh. Sia2 ja muka hensem dia tu. Kesian andartu2 kt ofis tu ha. Mana tau kot ada yg bekenan nk buat jd laki, tup2 gay. Haihh...apa la naseb badan kn.. Pasrah ja la..huahuahua. Gaji aku nanti Kak Syida tolong ambik la jwbnya. Aku dh mls nk p KL kalau dh blk kampungku yg terchenta.hehe. Insyaallah, kalau ada rezeki cuti sem yg panjang nanti, aku nk apply jwtn casual worker kt ofis tu lg.

*Bye2 Ms.Evelyn, Kak Ema, Kak Mas, Kak Nita, Wanie & jugak ofis serta staf2 yg mengenali aku. Semoga bertemu lg suatu hari nanti.*

No comments:

Post a Comment