Malaysia's 55th Merdeka Day

Assalamualaikum

Hari ni 31 Ogos 2012. Malaysia sekali lg menyambut ulangtahun kemerdekaannya. Taun ni dh 55 taun negara ni merdeka. Sebagai salah sorg drpd rakyat Malaysia, aku rasa sgt bersyukur & bangga sbb tanah air terchenta ni dh lebih dari 50 taun merdeka. Aku ni dikira generasi baru la kn sbb aku baru 21 taun.hehehe. Dh buleh mengundi pon.hihihi. Generasi baru mcm aku ni tak pyh teruk2 mempertahankan kedaulatan negara mcm generasi dulu. Malaysia hari ni dh jauh lebih maju berbanding dulu. Terima kasih kpd generasi dulu yg dh bersusah pyh mempertahankan kedaulatan negara.

Generasi baru mcm aku ni sepatutnya perlu bersusah pyh mempertahankan keamanan & kemajuan yg ada la ni. Bak kata mak ayah aku, budak2 la ni tau seronok ja. Depa bkn nk pikiaq panjang dh. Haa tudia...kena ubah perangai dh aku pon.ahaha. Cmni la, bila org tua nasihat ka perli ka pa ka, kita yg muda ni kena pasang telinga jugak. Ada seribu satu makna di sebalik semua tu tau.huhuhu. Minda kita kena merdeka jugak, jgn negara ja merdeka, minda rakyat tak ubah2.haish. Ni semua persepsi kemerdekaan aku ja la. Tak tau la org len rasa cmna pasai merdeka ni.

*Apa2 pon persepsi kemerdekaan ampa semua, yg penting hari ni hari merdeka. So aku nk wish Selamat Hari Merdeka semua.*

No comments:

Post a Comment