Aku Sayang Diri Sendiri

        Aduh! Cenggitu skali tajuk entryku ni.hahaha. Besa la kn, bila dh ditakdirkan tak berapa nk sehat mcm org len, pandai2 la jaga diri sendiri. Dh tu berjauhan pulak drpd famili. Walaupun tak dok kt oversea tp tetap jauh.hehehe. Apa kena ngan Cik Pipah ya? Tetiba nk update mcm ni. Sakit kronikkah dia? Heww...bkn la sakit kronik yg buleh membuatkan org len rasa sgt bersimpati ngan aku. Just penyakit yg besa2 ja, tp amat sukar utk lega. Bila dh agak ok, aku mula la berfoya2 mkn mcm2 makanan yg dilarang. Pehtu bila sakit blk, mula la berpantang sampai seminggu lebih tak mkn nasik.huhuhu.
        Penyakit apakah tu? Simple ja penyakit aku ni. Allergic terhadap seafood & ayam + telurnya.h0h0h. Tp allergic aku ni len mcm sikit. Makanan apa ja yg bersumberkan seafood & ayam + telurnya aku mmg tak buleh sentuh lgsg. Walaupun tak nmpk makanan2 terlarang tu seketoi dpn mata, kununya ramuannya ada dlm kuah, aku still tak buleh mkn ok. Kalau aku mkn jugak mmg padah la aku terima nanti.huhu. Pernah skali doc suspek aku kena SLE sbb waktu tu keadaan aku mmg nmpk membimbangkan. Tp aku mcm tak berapa yakin yg aku kena penyakit tu. Tak dpt terima hakikat la ni.hahaha.
        Then doc tu suruh aku p buat ujian darah. Dh cukup seminggu, result ujian darah aku pon kluaq. Tup2 doc len pulak yg ambik alih. Kata pihak klinik tu, doc yg rawat aku minggu sblmnya dh cuti bersalin. Haish, mcm2 la depa ni. Pehtu doc yg sambung rawat aku ni ckp darah aku normal. Tak dak ciri2 penyakit SLE. Tp dia musykil ngan darah aku sbb apa dia tak tau. So disuruhnya aku oleh doc ni utk p blk ke klinik tu minggu seterusnya. Mslhnya aku dh exam waktu tu. So aku tak p troih. Jd sampai la aku tak tau apa yg doc tu musykilkan ngan darah aku.hehe. 
        Bila allergic aku menyerang, aku akan stop mkn makanan berlauk.Aku akan berpantang selama yg buleh utk memulihkan keadaan aku. Nmpk tak betapa sygnya aku kpd diriku sendiri? Sanggup tak mkn semata-mata nk jaga kesihatan. Aku mkn ubat, sapu ubat, jaga pemakanan, sampai mcm tu skali la aku syg diri sendiri.kikiki. Well, hope allergic aku berkurang la ngan kasih syg yg telah aku curahkan.hahaha. 

*Aku tak mau kena inject lg mcm suatu ketika dulu. Sakit weh.kehkehkeh.*

No comments:

Post a Comment