Keropok, Tangga & Blok Aku

Aku 1'st year student kt UMT. Aku dok kt dlm kampus. Blok Kolej Kediaman ANN ni kira mcm umah aku la. Kt blok aku ni, setiap aras ada keropok ikan segera. Keropok ni dok dlm beg plastik yg digantung kt tangga setiap aras. Mula2, semua org buat tak tau ja kt keropok ni. Semua pakat dok tgk pelik ja kt beg plastik yg berisi keropok ikan segera yg lazat ni.hehe. Pehtu kn, lama2 aku dok tgk keropok ni makin surut tau. Mungkin dlm setiap jam gitu ada 2 yg hilang.

Tp keropok ni hilang bkn sbb dicuri ya. Dia hilang sbb semua org kt blog ni dh sedaq akan kewujudan & kepentingan dia kpd semua.h0h0. La ni ujan panas tak menentu, semua org kt blok ni aku rasa mcm mls2 rajin ja nk p beli makanan. Dgn adanya keropok ni, dpt la mengalas perot sikit sblm melantak nasi or whatever kn...hihi. Aku tak tau la bilik org lain mcm mana, tp ahli2 bilik aku mmg penggemar tegar keropok ni. Sehari buleh dikatakan  4 bungkus jugak la kami dok angkut masok perot.kehkehkeh.

Nk dijadikan cerita, setiap hari Rabu, aku ngan slh sorg rumet aku kls pukui 12tgh hari. Pada suatu pg hari Rabu yg hening, kami berdua rasa lapaq gla. Pehtu aku pon p la berkunjung ke tangga aras aku utk membeli keropok ikan segera ni. Tetiba aku nmpk byknya duit kt dlm beg plastik yg berisi keropok ni. Aku pon p la lg dkt. Tgk2 beg plastik tu dh kosong. Hampeh btoi, time2 aku menderita kelaparan ni la dia habeh pulak. Justeru, aku kembali la ke bilik ngan muka masam. Rumet aku pon dpt agak apa yg dh terjadi.huhu.

Semua org kt blok ni mcm piranha tau tak. Mula2 keropok ni diabaikan, pehtu lama2 tak dan2 dh keropok tu nk posing kt tangga, teroih tak nmpk rupa.hahaha. Dh jd satu perebutan rasanya disebabkan keropok ni. Peminat tegar pon kdg2 tak dan nk beli. Untung la sapa yg empunya keropok ni, seronok tgk keropok habeh, duit byk dlm beg plastik tu. Aku ngan rumet2 aku siap bercadang nk beli sos cili lg. Sedap jugak mkn ngan keropok ni sambil minum kopi O pekat, likat, memikat.kikiki.

*aku dok mkn keropok ikan segera waktu taip semua ni. pg2 lg dh berkunjung ke tangga.* =D

No comments:

Post a Comment