Kesegaran Bau Lab Mikrobiologi

Hai3...today aku masok lab mikrobiologi for the 1'st time dlm sem ni. Apa yg menarik deria bau aku ialah bau lab tu sendiri. Seolah-olah mcm aku ada kt klinik or farmasi gitu. Fresh gla...huhuhu. Tp yg tak menariknya, aku & kwn2 kena deal ngan mikrob2 sekalian iaitu bakteria segala bagai.h0h0. Kt dlm lab tu mungkin rasa slmt sbb mcm antibakteria gla tmpt tu. Tp once bila dh kluaq dari lab tu, rasa mcm diancam oleh sekumpulan mikrob.hahaha. *maaf, sedikit hiperbola di sini.* Sblm nk start eksperimen kena cuci tgn ngan dettol dulu. Dh abeh eksperimen pon kena cuci lg skali. Precaution uollzz..takot bakteria dari dlm lab tu tersebar melalui tgn. Pheww..nasib baik 1'st eksperimen ni mcm tak berat sgt. Buleh la dok buat belagak mcm dh terer kununya.hehe. Aku takot next2 punya eksperimen buleh buat aku jd blur kt tmpt kejadian.haha. Almaklum la, aku ni mmg spesies yg blur2 sikit =D Bila dh sampai blur aku, tau la kwn2 aku nanti. Depa tanya apa pon aku dh tak hirau. Lebih kurang mcm "aku tak tau apa yg ampa tanya. aku tak dpt tangkap lecturer tu ckp apa." Padahai dh berbuih mulut lecturer tu dok terang step by step mcm mana nk buat. Aku ja yg blur tahap petala ketujuh.kikikiki. Kesian la sapa yg dok semeja ngan aku kt lab.hihihi. Justeru, sblm masok lab better aku prepare siap2 ya. Hari ni mungkin ok lg. Hari len mcm mana pulak? hehe.

*lab mikrobiologi tu bau segar sbb dettol. aku sgt gemar bau dettol yg original punya especially antiseptik dia. 1 lg, aku sgt gemar bau ubat.hehe.*

No comments:

Post a Comment